EEN GIDS VOOR SOCIALE MEDIA MARKETING

Het is geen mysterie dat sociale media veel meer zijn dan een plek om momenten uit het leven te delen, 9gag te bekijken of video’s van schattige huisdieren te bekijken. Of we het nu leuk vinden of niet, het werd ook een onderdeel van de offline kant van het leven. Social media is nu ook een belangrijk onderdeel van het bedrijfsleven – het is een ander marketingkanaal voor allerlei soorten bedrijven, zowel online als fysieke bedrijven.

Social media marketing voor uw restaurant is een investering die tijd, moeite en geld kost. Als het goed wordt gedaan, is het rendement op de investering enorm.

Een goed social media-profiel van een restaurant bevat nog één ding: een unieke branding. Mensen beoordelen het boek op de omslag, dus om de aandacht van gebruikers van sociale media te trekken, moet je een mooie branding hebben: logo, merkafbeeldingen en een unieke hashtag voor restaurants.

Visuele inhoud is superieur aan elke andere vorm van inhoud. Het is gemakkelijker op te nemen, blijft in het achterhoofd en wekt in het geval van voedsel de eetlust op. Eten is visueel.

Canva (trouwens een geweldige en eenvoudige tool voor grafisch ontwerp) presenteert enkele interessante cijfers die van belang zijn in de marketing van sociale media voor restaurants.

1714 schiedam