DE OPKOMST VAN DE MICRO-BEÏNVLOEDER

Naarmate de concurrentie om de aandacht van influencers toeneemt, zullen we hoogstwaarschijnlijk een grotere diversiteit zien tussen influencerdoelen, wat betekent dat we influencers op alle niveaus zullen zien – variërend van high-follower-elites tot low-follower-up-and-comers – die de aandacht trekken van merken .

Merken zullen zich op hun beurt ook willen specialiseren, wat betekent dat ze micro-influencers moeten aanboren die kunnen inspelen op specifieke niches en marktsegmenten.

Het is ook geen geheim dat hoe groter de influencer, hoe lager de betrokkenheid.

Degenen met 1000 volgers ontvangen doorgaans 8% van de tijd likes op hun berichten, terwijl degenen met 10 miljoen volgers over het algemeen slechts 1,6% van de tijd likes ontvangen.

De beste plek voor maximale betrokkenheid is het vinden van een influencer met tussen de 10.000 en 100.000 volgers. Naast het bijhouden van het aantal volgers, is het essentieel om de soorten volgers, de kwaliteit van relaties en de algehele betrokkenheid te controleren. Nu influencer marketing tegenwoordig grote golven maakt, zou het niet verrassend zijn om binnenkort kwalitatieve assessmenttools en software op de markt te zien komen.

nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/